De tarieven van Tele2
Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Een minuut bellen buiten de bundel kost € 0,25 per minuut en € 0,25 per sms. Als het datategoed voor 80% en 100% is verbruikt wordt er een melding per sms verstuurd. Je kan niet meer internetten als je databundel op is.
Tele2 in het buitenland
Met Roam Like at Home kun je mobiel bellen en internetten vanuit je bundel, als je op vakantie bent binnen de EU. Na verbruik van je bundel gelden er andere tarieven. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet onder deze regelgeving. Roam Like at Home is niet bedoeld voor permanent gebruik in het buitenland. Als dit wel het geval is, dan mag de provider een toeslag in rekening brengen. Voor de 20 GB en Unlimited databundels geldt voor datagebruik binnen de EU een limiet van 12 GB per maand. Na het verbruiken van de 12GB, ga je € 0.005 per MB (oftewel € 5.- per GB) bijbetalen voor het dataverbruik. Heb je een databundel van 10 GB of lager? Dan ga je automatisch offline nadat deze op is. Je kunt dan extra databundels bijkopen via de Mijn Tele2 app.
Het gebruik van je bundels buiten Europa valt niet binnen de nieuwe Roam Like Home regeling. Hiervoor gelden aparte tarieven, afhankelijk van de regio waarin je je bevindt. Op de website of via de app van Tele2 kan je een buitenland bundel bestellen voor het land waar jij op dat moment bent. Daar vind je ook alle tarieven die gelden voor het gebruik van je bundels in het buitenland. Voor meer informatie over Roam Like at Home klik je hier.
Géén buiten-de-bundel-vrees meer
Bij Tele2 krijg je grote databundels voor scherpe prijzen. Omdat ze vinden dat je ongeremd en op volle snelheid alles op internet moet kunnen doen wat je wilt. Lukt het je toch die enorme databundel op te maken, dan kun je niet meer mobiel internetten tot je nieuwe maand weer begint. Zo heb je nooit meer onverwachte buiten-de-bundelkosten. Natuurlijk kun je ook heel gemakkelijk een Extra Internetbundel bestellen, als je niet kan wachten om de rest van het internet leeg te trekken.
Tussentijds wijzigen van bundels
Je kun je abonnement één keer per maand verlagen, maar nooit lager dan je originele bundel. De wijziging gaat de eerstvolgende maand in. Je abonnement verhogen kan vaker per maand, die wijziging gaat direct in en wordt meteen die maand meegerekend op je factuur. Voor sim only-abonnementen van Tele2 geldt dat je die, zo vaak als je wilt, kan verhogen en verlagen.
Opzeggen abonnement
Na afloop van de contractperiode wordt het contract omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Voor de einddatum van je abonnement benaderen wij je met een leuke aanbieding om je contract te verlengen. Als je niet wil verlengen en ook niet wil overstappen naar een andere provider dan kun je het abonnement beëindigen. Er geldt een opzegtermijn van één maand als je contract is afgelopen. Je kan je abonnement bij Tele2 alleen telefonisch opzeggen. Als je nummerbehoud aanvraagt bij een andere provider dan zeggen zij het abonnement voor je op. Wil je opzeggen voordat je contract is afgelopen? Houd er dan rekening mee dat Tele2 de resterende maanden van je abonnement in rekening brengt.
4G. Omdat het kan
Tele2 heeft vanaf nu een splinternieuw eigen 4G-only netwerk met een maximale snelheid van 225/75 mbps. Zonder al te technisch te worden, betekent dit voor jou heel simpel; lagere kosten. Ga maar los, omdat het kan! Mocht de 4G-dekking nog niet optimaal zijn in je woonplaats dan maakt Tele2 voor 2G en 3G gebruik van het netwerk van T-Mobile. Er worden bij Tele2-abonnementen alleen toestellen aangeboden die 4G-proof zijn.