Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Dankzij functionele cookies werkt onze site goed en door middel van analytische cookies maken wij onze website beter. Marketing cookies kun je accepteren voor relevante aanbevelingen en advertenties. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies.
Meer info? Lees het in ons cookiebeleid.
Is je iPhone leeg? Stekker in het stopcontact en opladen maar, zou je zeggen. Maar wat als dat niet meer lukt? Of als je iPhone maar heel langzaam volloopt? Geen paniek: wij weten precies wat te doen.
Het is een inkoppertje, maar zorg ervoor dat je zeker weet dat de oplader en de oplaadkabel het nog doen. Controleer de kabel op breuken en beschadigingen en kijk ook of de adapter nog in orde is. Het is ook verstandig om ‘m even te testen met een andere iPhone, en om je eigen iPhone even op een andere kabel en adapter aan te sluiten. Heb je geen andere adapter, dan kun je de kabel natuurlijk ook even in je iMac, MacBook of ander apparaat steken. Zit het probleem inderdaad in de kabel of in de oplader? Ga dan niet zelf sleutelen, maar koop een nieuwe. En dan het liefst van Apple zelf: die kost iets meer, maar is veilig en gaat het langst mee.
Ook eentje in de categorie Open Deur: herstart je iPhone. Is je iPhone helemaal vastgelopen? Dan moet je ‘m geforceerd herstarten (of ‘hard resetten’. Dat is een beetje hetzelfde als het ingedrukt houden van een aan- en uitknop bij een ander apparaat). Op de iPhone 8 en nieuwer doe je dat zo:
Vaak zit het probleem niet in de oplader, maar in de oplaadpoort in je iPhone zelf. Controleer het poortje eerst op beschadigingen. Ook kan er op den duur kan er wat stof en ander vuil in de oplaadpoort komen te zitten. Dit kun je gerust verwijderen, bijvoorbeeld met een tandenstoker. Wees wel heel voorzichtig: als je het poortje kapot maakt valt dit meestal niet onder de garantie. Twijfel je? Bel dan even met de klantenservice van Apple.
Soms lijkt het alsof je iPhone niet oplaadt, terwijl ‘ie dat wel doet. Of andersom: er staat dat je nog 40% batterij hebt, maar je iPhone valt na 10 minuten al uit. Als het accupercentage niet (meer) goed wordt weergegeven, kan het helpen om de iPhone te kalibreren.
Heeft het allemaal niet gewerkt? Dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Apple. Zij kunnen controleren of er sprake is van een software- of hardwarefout en ook voor een nieuwe accu zorgen, mocht dat nodig zijn. Veel succes!
Wil je meer handige tips voor je smartphone? Misschien is ons artikel over het vergroten van de opslagruimte van je smartphone wel wat voor jou. Of schrijf je in voor onze nieuwsbrief om handige artikelen direct in je mailbox te ontvangen.
Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief: