Vragen & contact

Misschien is je vraag al eens gesteld. Vul een zoekwoord in of kies een categorie.

Wet Financieel Toezicht

De verkoop van abonnementen met een telefoon valt sinds 1 januari 2017 onder de Wet op het Financieel Toezicht (Wft). Dit houdt in dat alle mobiele providers, en ook wij, hierdoor voortaan melden dat geld lenen geld kost. Maar maak je geen zorgen, want bij ons betaal je altijd 0% rente en heb je geen extra kosten als je in termijnen betaalt.

Voorbeeld krediettabel

Bij ieder abonnement met een telefoon krijg je een krediettabel te zien. In onderstaand voorbeeld zie je wat de totale toestelkosten kunnen zijn, hoeveel je dan eenmalig betaalt, het totale kredietbedrag, het termijnbedrag en de duur van de overeenkomst. Hier zie je ook dat je altijd 0% rente betaalt en er dus geen extra kosten in rekening gebracht worden.

Telefoon afbetalen in termijnen

Bij een mobiel abonnement kan je er voor kiezen om je telefoon af te betalen in maandelijkse termijnen. Bij het afbetalen van je telefoon in termijnen ga je vaak een betalingsverplichting aan van 24 (of 12) maanden. Het is goed om je hier bewust van te zijn voordat je het abonnement afsluit, zodat je op een verantwoorde manier je geld besteedt. Vandaar dat wij verplicht nagaan of het volgens het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting voor jou verantwoordelijk is om een abonnement met telefoon af te sluiten. We stellen je een aantal vragen, zoals: wat je gezinssamenstelling is, wat je inkomen per maand is en wat je woonlasten zijn. Dit wordt een inkomens- en lastentoets genoemd. Met deze informatie checkt je provider bij het BKR of zij je toestelbundel van meer dan €250,- mogen goedkeuren.

Wat bestel je?Inkomen- en lastentoets?BKR-registratie?
Contractduur 12 maanden
Abonnement met toestelbundel tot €20,- per maand
NeeNee
Contractduur 12 maanden
Abonnement met toestelbundel vanaf €20,50 per maand
JaJa
Contractduur 24 maanden
Abonnement met toestelbundel tot €10,- per maand
NeeNee
Contractduur 24 maanden
Abonnement met toestelbundel boven vanaf €10,50 per maand
JaJa
Sim onlyNeeNee

Geen inkomens- en lastentoets

Is je aanvraag geweigerd of wil je liever niet de vragen over bijvoorbeeld je gezinssamenstelling, maandinkomen en woonlasten beantwoorden? In dat geval kan je er voor kiezen om (een deel van) je telefoon direct af te betalen zodat de lening onder de € 250,- blijft. Zorg ervoor dat je een toestelbundel van maximaal € 10,- per maand selecteert bij een tweejarig abonnement en € 20,- per maand bij een eenjarig abonnement. Tijdens het kiezen van een abonnement zie je in de samenvatting van het abonnement wat het maandelijkse bedrag voor je toestelbundel is en hoeveel je eenmalig bijbetaalt. Je toestelbundel wijzig je eenvoudig door de bijbetaalprijs omhoog of omlaag bij te stellen.

Meer informatie over wat er verandert bij het afsluiten van een abonnement met een telefoon? Hier lees je meer over de Wet Financieel Toezicht.

Voor alle providers gelden er Europese standaardvoorwaarden voor het consumentenkrediet. Bekijk de Europese Standaardvoorwaarden van KPN, Odido en Ben of Vodafone en hollandsnieuwe voor meer informatie. Bekijk ons overzicht voor alle voorwaarden per provider.

Klantenservice

Geopend tot 22:00
WhatsApp 06 - 24 96 66 02
Gemiddelde reactietijd: binnen 2 uur
Mail info@mobiel.nl
Gemiddelde reactietijd: binnen 24 uur

Servicepunt

Servicepunt Leidschendam
Nieuwstraat 22, 2266AD Leidschendam
Openingstijden
maandag
10:00 - 18:00
dinsdag
10:00 - 18:00
woensdag
10:00 - 18:00
donderdag
10:00 - 18:00
vrijdag
10:00 - 18:00
zaterdag
09:00 - 17:00
zondag
Gesloten

Extra's

Nog geen antwoord gevonden bij de meest gestelde vragen en liever bellen? Dat kan natuurlijk. Op 070 - 301 0 301 staat het Mobiel.nl-team voor je klaar
Heb je een klacht? Kijk dan hier wat je kunt doen
KvK-nummer: 27289206, Btw-nummer: NL815982434B01
Aangepaste openingstijden
Eerste kerstdag (25 December 2024)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Tweede kerstdag (26 December 2024)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur.