Vragen & contact

Misschien is je vraag al eens gesteld. Vul een zoekwoord in of kies een categorie.

Coronavirus/COVID-19: Wij zijn online open en hanteren de levertijden die je van ons gewend bent. I.v.m. landelijke drukte bij onze vervoerder PostNL kan onverhoopt vertraging optreden. Onze klantenservicemedewerkers staan voor je klaar. De servicepunten in Leidschendam en Utrecht zijn op dit moment gesloten, maar vanaf 2 juni gaan deze weer open. Kijk hier voor meer informatie.

Wet Financieel Toezicht

De verkoop van abonnementen met een smartphone valt sinds 1 januari 2017 onder de Wet op het Financieel Toezicht (Wft). Dit houdt in dat alle mobiele providers, en ook wij, hierdoor voortaan melden dat geld lenen geld kost. Maar maak je geen zorgen, want bij ons betaal je altijd 0% rente en heb je geen extra kosten als je in termijnen betaalt.

Voorbeeld krediettabel
Bij ieder abonnement met smartphone krijg je een krediettabel te zien. In onderstaand voorbeeld zie je wat de totale toestelkosten kunnen zijn, hoeveel je dan eenmalig betaalt, het totale kredietbedrag, het termijnbedrag en de duur van de overeenkomst. Hier zie je ook dat je altijd 0% rente betaalt en er dus geen extra kosten in rekening gebracht worden.

Smartphone afbetalen in termijnen
Bij een mobiel abonnement kan je er voor kiezen om je smartphone af te betalen in maandelijkse termijnen. Bij het afbetalen van je smartphone in termijnen ga je vaak een betalingsverplichting aan van 24 (of 12) maanden. Het is goed om je hier bewust van te zijn voordat je het abonnement afsluit, zodat je op een verantwoorde manier je geld besteedt. Vandaar dat wij verplicht nagaan of het volgens het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting voor jou verantwoordelijk is om een abonnement met smartphone af te sluiten. We stellen je een aantal vragen: wat je gezinssamenstelling is, wat je inkomen per maand is en wat je woonlasten zijn. Dit wordt een inkomens- en lastentoets genoemd.

Geen inkomens- en lastentoets
Is je aanvraag geweigerd of wil je liever niet de vragen over je gezinssamenstelling, maandinkomen en woonlasten beantwoorden? In dat geval kan je er voor kiezen om (een deel van) je smartphone direct af te betalen zodat de lening onder de € 250,- blijft. Zorg ervoor dat je een toestelbundel van maximaal € 10,- per maand selecteert. Tijdens het kiezen van een abonnement zie je in de samenvatting van het abonnement wat het maandelijkse bedrag voor je toestelbundel is en hoeveel je eenmalig bijbetaalt. Je toestelbundel wijzig je eenvoudig door de bijbetaalprijs omhoog of omlaag bij te stellen.

Meer informatie over wat er verandert bij het afsluiten van een abonnement met smartphone? Hier lees je meer over de Wet Financieel Toezicht.

Voor alle providers gelden er Europese standaardvoorwaarden voor het consumentenkrediet. Bekijk de Europese Standaardvoorwaarden van KPN, T-Mobile, Tele2 en Ben of Vodafone en hollandsnieuwe voor meer informatie.


Klantenservice

Geopend tot 22:00

WhatsApp 06 - 24 96 66 02

Gemiddelde reactietijd: binnen 3 uur

Bel 070 - 301 0 301

Gemiddelde reactietijd: binnen 5 minuten

Mail info@mobiel.nl

Gemiddelde reactietijd: binnen 2 dagen

Servicepunten

Servicepunt Leidschendam

Nieuwstraat 22, 2266AD Leidschendam

Gesloten in verband met het coronavirus (COVID-19).
Servicepunt Utrecht

Europaplein 702, 3526WP Utrecht

Gesloten in verband met het coronavirus (COVID-19).

Extra's

Heb je een klacht? Kijk dan hier wat je kunt doen

Bekijk onze aangepaste openingstijden

Aangepaste openingstijden

Eerste Paasdag (12 april 2020)
Gesloten

Tweede Paasdag (13 april 2020)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur (servicepunt gesloten)

Koningsdag (27 april 2020)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur (servicepunt gesloten)

Nationale Herdenking (4 mei 2020)
Rond 20.00 uur kort gesloten

Bevrijdingsdag (5 mei 2020)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur (servicepunt gesloten)

Hemelvaartsdag (21 mei 2020)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur (servicepunt gesloten)

Eerste Pinksterdag (31 mei 2020)
Gesloten

Tweede Pinksterdag (1 juni 2020)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur (servicepunt gesloten)

Bedrijfsuitje (28 augustus 2020)
Vanaf 17.00 uur gesloten

Bedrijfsuitje (18 december 2020)
Vanaf 17.00 uur gesloten

Kerstavond (24 december 2020)
Vanaf 17.00 uur gesloten

Eerste Kerstdag (25 december 2020)
Gesloten

Tweede Kerstdag (26 december 2020)
Geopend van 09:00 tot 17.00 uur (servicepunt gesloten)

Oudjaarsdag (31 december 2020)
Geopend van 09:00 tot 17.00 uur

Nieuwjaarsdag (1 januari 2021)
Gesloten

KvK-nummer: 27289206, Btw-nummer: NL815982434B01