Vragen & contact

Misschien is je vraag al eens gesteld. Vul een zoekwoord in of kies een categorie.

Benodigde documenten bij aanvragen abonnement

Om een aanvraag voor een abonnement te kunnen verwerken bij de provider hebben wij een aantal documenten en/of verificaties nodig. Naast het invullen van jouw gegevens in het bestelformulier, vinden na het plaatsen van een bestelling nog een aantal stappen plaats om die gegevens te bevestigen en controleren. Afhankelijk van het type abonnement wat je besteld hebt, zijn verschillende verificaties nodig. Hieronder zie je om welke gegevens gevraagd kan worden.

iDEAL-verificatie

Dit is een controle op het ingevulde rekeningnummer (online bankieren vereist) en een ondertekening van het contract. Vaak vind deze verificatie plaats bij het uitvoeren van de eenmalige betaling, soms kan om een betaling van €0,01 gevraagd worden om jouw rekeningnummer te bevestigen. Dit bedrag storten wij altijd naar de Hartstichting. Door het uitvoeren van de iDEAL-verificatie bevestig je dat het rekeningnummer actief is én controleren wij of de tenaamstelling overeenkomt. Het is dus van belang dat de naam van de contractant overeenkomt met de naam van de rekeninghouder.

iDIN

Met deze stap bevestig je jouw legitimatiegegevens via jouw bank (online bankieren vereist). Door gebruik te maken van iDIN, verstuur je op een beveiligde en versleutelde manier jouw legitimatie- en adresgegevens naar Mobiel.nl. Met deze stap controleren we de juistheid van de ingevulde persoonsgegevens. Ook bij deze verificatie is het van belang dat de gegevens overeenkomen met de naam van de contractant.

Smartvalidatie

Via de smartvalidatie bevestig je middels een SMS-code dat jouw telefoonnummer in gebruik en actief is. Deze stap is voornamelijk noodzakelijk bij een aanvraag voor een abonnement met nummerbehoud, maar kan bij een sim only verlenging ook gelden als ondertekening van het contract. Bestel je een heel nieuw nummer? Dan is deze stap niet nodig.

Bestelling afronden zonder internetbankieren

Heb je géén mogelijkheid tot internetbankieren? Of lukt het je niet om de iDIN of iDEAL-verificatie uit te voeren? Geen probleem. Je kunt jouw bestelling ook via een alternatief traject afronden. Neem contact op met onze klantenservice om jouw bestelling te laten aanpassen. Onze collega's zullen je dan vertellen welke stappen je kunt ondernemen als je een van de verificaties niet (met internetbankieren) kunt afronden.

Bestelling afronden buitenlandse legitimatie

Ook met een niet-Nederlands legitimatiebewijs kun je via ons een abonnement aanvragen. Welke gegevens nodig zijn, is afhankelijk van het type legitimatiebewijs, nationaliteit en type abonnement. Hier vind je meer informatie over welke gegevens er nodig zijn als je een buitenlandse ID hebt.

Klantenservice

Geopend tot 22:00
WhatsApp 06 - 24 96 66 02
Gemiddelde reactietijd: binnen 2 uur
Mail info@mobiel.nl
Gemiddelde reactietijd: binnen 24 uur

Servicepunt

Servicepunt Leidschendam
Nieuwstraat 22, 2266AD Leidschendam
Openingstijden
maandag
10:00 - 18:00
dinsdag
10:00 - 18:00
woensdag
10:00 - 18:00
donderdag
10:00 - 18:00
vrijdag
10:00 - 18:00
zaterdag
09:00 - 17:00
zondag
Gesloten

Extra's

Nog geen antwoord gevonden bij de meest gestelde vragen en liever bellen? Dat kan natuurlijk. Op 070 - 301 0 301 staat het Mobiel.nl-team voor je klaar
Heb je een klacht? Kijk dan hier wat je kunt doen
KvK-nummer: 27289206, Btw-nummer: NL815982434B01
Aangepaste openingstijden
Eerste kerstdag (25 December 2024)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Tweede kerstdag (26 December 2024)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur.