Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Dankzij functionele cookies werkt onze site goed en door middel van analytische cookies maken wij onze website beter. Marketing cookies kun je accepteren voor relevante aanbevelingen en advertenties. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies.
Meer info? Lees het in ons cookiebeleid.
Op zoek naar een nieuwe smartphone met lage maandelijkse kosten, zonder in één keer een groot bedrag kwijt te zijn? Met een abonnement met smartphone van Odido kun je kiezen voor de ‘Recycle Deal’. Met dit recycle-programma zijn je maandelijkse smartphonekosten laag én draag je bij aan een beter milieu door jouw toestel na afloop van het abonnement te laten recyclen door Odido.
Hoe het precies werkt? Met de Recycle Deal kies je ervoor om aan het einde van je tweejarige abonnement het toestel terug te verkopen aan Odido tegen een vooraf vastgesteld bedrag. Het voordeel hiervan is dat je de maandelijkse kosten voor je smartphone direct verlaagt. Het is geen lease, want het toestel is 100% van jou. Na twee jaar stuur je de smartphone terug naar de provider. Odido checkt dan het toestel en laat deze vervolgens duurzaam recyclen.
Een voorbeeld ter illustratie: je nieuwe smartphone kost € 600,- en je kiest voor een abonnementsduur van 24 maanden, zonder eenmalige bijbetaling. Het restbedrag voor je smartphone is vastgesteld op € 120,-. Zonder de Recycle Deal betaal je € 25,- per maand voor deze smartphone (€ 600,- / 24 mnd = € 25,-). Kies je voor de Recycle Deal, dan wordt het restbedrag van € 120,- in mindering gebracht op je maandelijkse kosten, waardoor je € 5,- minder per maand betaalt (€ 120,- / 24 mnd = € 5,-). Je komt dan uit op een maandelijks bedrag van € 20,- voor je smartphone.
Als je het toestel na 24 maanden weer terugverkoopt aan Odido, hoef je niets meer te betalen. het vastgestelde restbedrag wordt dan verrekend met de terugverkoop van je smartphone. Je krijgt dus geen geld terug. Wil je na twee jaar het toestel liever toch houden of is je toestel gestolen of kapot? Dan betaal je het restbedrag van je smartphone achteraf.
Zodra je abonnement afloopt, staat het vastgestelde restbedrag van je smartphone altijd op je laatste factuur. Je kiest vervolgens zelf op dat moment of je het restbedrag afbetaalt of het toestel terugverkoopt aan Odido. Kies je voor terugverkoop? Dan kan je het toestel naar een Odido winkel brengen of je online aanmelden voor de Recycle Deal. Je stuurt het toestel dan op per post. Je hebt 21 dagen de tijd om je toestel terug te verkopen aan Odido. Na die periode vervalt deze optie en wordt het restbedrag automatisch van je rekening afgeschreven.
Odido begrijpt dat je toestel er na twee jaar niet meer als nieuw uitziet. Wel goed om te weten is dat Odido je toestel alleen weer van je overneemt als er enkel ‘normale gebruikssporen’ zichtbaar zijn. Dit betekent geen barsten in het scherm, een goed werkende aan- en uitfunctie, geen waterschade en een uitgeschakeld gebruikersaccount.
De simkaart en accessoires (zoals een headset en oplader) hoef je niet in te leveren. Heb je tijdens je abonnement een ander toestel gekregen in verband met reparatie? Als het merk, type en de geheugenvariant hetzelfde zijn kun je het toestel alsnog terugverkopen.
Meer weten? Bekijk dan de informatiepagina op de Odido website.
Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief: