Identificeren via iDIN bij aankoop van je mobiele abonnement

Nieuwe ontwikkelingen

Bij het afsluiten van een nieuw mobiel abonnement ben je gewend om een kopie van je identiteitsbewijs en een ondertekend contract op te sturen. We snappen dat je om verschillende redenen liever geen privacygevoelige informatie als een identiteitsbewijs opstuurt. Sinds kort hebben wij hiervoor de ideale uitkomst: identificeren via iDIN. Mobiel.nl is één van de eerste webshops in Nederland die iDIN aanbiedt.

Wat is iDIN precies?

iDIN is een nieuwe dienst van de Nederlandse banken waarmee je je makkelijk en veilig identificeert via je eigen bank. De gegevens die wij van je nodig hebben, zoals je naam en geboortedatum, worden via iDIN automatisch ingevuld. Het fijne van iDIN is dat je niet meer zelf je gegevens van je legitimatiebewijs hoeft in te vullen. Doordat je inlogt met de vertrouwde inlogmethode van je bank weet je zeker dat je je veilig identificeert en de juiste gegevens doorgeeft. Het opsturen van je legitimatiebewijs is door de komst van iDIN verleden tijd.

Hoe werkt het?

In het bestelformulier krijg je de optie om identificatie via iDIN te selecteren. Vervolgens komt het startscherm van je eigen bank in beeld, waar je inlogt met je inloggegevens van je bank. Ga je akkoord met het verstrekken van je gegevens? Dan keer je terug naar Mobiel.nl, waar automatisch je ingevulde gegevens worden gecontroleerd.

Geen inzicht in jouw financiële gegevens

Wij krijgen geen inzicht in jouw saldo of transacties, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Mobiel.nl krijgt namelijk alleen de persoonlijke gegevens die nodig zijn om jouw abonnement in orde te maken, zoals je naam en geboortedatum. Na het identificeren wordt de verbinding met de bank meteen weer verbroken. Jouw bank krijgt dus ook geen informatie van ons over je bestelling. Kortom: identificeren via iDIN is een makkie, en is ook nog eens extra veilig.

Geschreven door: Nicole
Geplaatst op: 16-10-2017